Drugim elementem po odżywianiu, tworzącym Nasz fundament treningowy, jest technika wykonywanych ruchów i ćwiczeń.

W połączeniu z aspektami mobilności i stabilności, tworzy podstawę do budowania i planowania programów treningowych pod konkretne cele. Technika jest niestety często pomijana lub traktowana przez wielu marginalnie, zazwyczaj na rzecz chęci szybkiego zwiększania ciężaru, obietnic wyników i żądzy bicia rekordów.

Prawidłowa kolejność: najpierw technika, potem właściwe do celu kilogramy i dalej technika, bo jej nigdy za wiele.

Dlaczego technika jest tak istotna?

  1. Prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń ogranicza ryzyko kontuzji.

  2. Ćwiczenia wykonywane poprawnie technicznie są zdecydowanie efektywniejsze, co za tym idzie szybciej doprowadzą Was do Waszych ustalonych celów.

Punkt pierwszy nie powinien budzić żadnych wątpliwości.

Jeżeli Twoje stawy poruszają się we właściwych płaszczyznach, a mięśnie pełnią funkcję do których zostały stworzone, plus dodatkowo wiesz co i jak masz zrobić, napiąć i ustabilizować, a także posiadasz kompletny zakres ruchomości, to ryzyko kontuzji jest rzeczywiście minimalne.

O punkcie drugim trochę dłużej w kolejnym artykule, bo to za ciekawy i za kluczowy w sprawie wątek, żeby zmieścić go w dwóch zdaniach. 🙂

Podsumowując, techniki nigdy za wiele, a często to co wydaje Nam się znane to dopiero początek góry lodowej. Technikę trzeba trenować i rozwijać, gdyby tak nie było, po co trenerzy traciliby czas na treningach sportowców, poświęcając kupę czasu na elementy techniczne?

Zastanówcie się ile poświęcacie go Wy i ile tak naprawdę wiecie na temat techniki elementarnych wzorców ruchowych, takich jak przysiad czy martwy ciąg, oprócz dwóch czy 3 powtarzanych informacji o prostych plecach, stopach na ziemi i kolanach na zewnątrz. 🙂

Mamy nadzieję do zobaczenia na szkoleniach i warsztatach. 🙂 naprawdę warto